Rendszeres olvasók

2012. július 26., csütörtök

Laminariás elmélkedés

Mikor először olvastam róla Ritánál, megtetszett a neve. Persze a gyönyörű csipke is ámulatba ejtett, de akkor még úgy gondoltam, hogy ez a minta nekem olyan, mint bivalynak a tangó. Utána még egyszer előkerült a téma (nagy löketet adva nekem), akkor már az igazi jelentését is megnéztem, mert bevallom, én nem tudtam, mit jelent a laminaria. Elolvastam a moszatos bejegyzést a wikipédián, és megvilágosodtam.


A minta tényleg emlékeztet ezekre a moszatokra, az eredeti kendő színe is ilyen.
Elizabeth Freeman tervezte, ez az ő képe:


Miután az elmúlt évben sokat gyakoroltam a csipkekötést, belefogtam én is ebbe a projektbe. Erika segített a minta értelmezésében, tökéletes a magyarázata. Először bambuszból kötöttem, nagy méretben. Igazi teszt lett, mert akkora lyukakat gyártottam a csillag-mintába, hogy csak na. A másodikhoz gyapjút választottam, nagyon figyeltem a ráhajtásokra, és kicsinyítettem is rajta. 
Ez a gyapjú-változat:


Azt gondolom, hogy a következő lesz az első igazi, mert begyakoroltam a mintát, ismerem a bambusz méretét. Azzal fogok indulni a fészbúkos Fonalimpián.
Ebből a fonalból kötöm keresztlányomnak, holnap este lehet kezdeni a megnyitó alatt - így szól a szabály.


Hamarosan mutatom a másik kettőt, de még egyszer nagy-nagy köszönet Ritának és Erikának!!!!

3 megjegyzés:

  1. nekem? :)
    Ercsunak!képzeld,amikor elkezdtem kötni, az úgy volt,h elmentem Ercsu tanfolyamára nulla tudással, egy sima-egy fordított,ezen a szinten voltam. és azért mentem, mert a nevek tetszettek meg, szerettem volna, ha én is leírhatom, hogy Laminária, Gail, Shetland...

    nekem ez volt az első kendőm és az evicc,a hogy az kinéz, igazi orosz nagymamás.:)

    Hajrá,hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Nevettem is (bivalynak a tangó) , okosodtam is (köszi wiki) , bátorodtam is (van reményem egy Gailra és erre is). Jó lenne közösen kötni pl a Kastély Parkban vagy a Balatonnál :-P

      Törlés
  2. A Kastély Park tényleg jó lenne. Szoktam odamenni a gyerekekkel.

    VálaszTörlés