Rendszeres olvasók

2012. május 23., szerda

Tutorium - japán virág

Megígértem a japán virág mintáját. 
Én nem igazán tudok jól horgolni, de ez még nekem is könnyen ment. Ezért bátran ajánlom mindenkinek, mert látványosan halad, nem volt vele kudarcélményem. A leírásom amatőr szintű, mivel én is csak így tudok. Bízom benne, hogy érteni fogjátok.
Most Kauni fonalból mutatom, 3,5-es horgolótűvel, ez jóval lazább, mint a színes fonalból.


1. sor
5 láncszem, összehurkolva


2. sor
2+1 láncszem magasítás, majd 11 egyráhajtásos pálca, köztük mindig egy láncszemmel. Az utolsó láncszemet hozzáhorgolni a magasításhoz, ezzel zárva a kört.
(3 láncszem, *1 erp, 1 lsz* x 11)


3. sor
2+2 láncszem magasítás, majd 11 egyráhajtásos pálca, köztük mindig 2 láncszemmel. Az utolsó láncszemet hozzáhorgolni a magasításhoz, ezzel zárva a kört.
(4 láncszem, *1 erp, 2 lsz* x 11)


4. sor
2 láncszem magasítás, 3 egyráhajtásos pálca, 1 láncszem, majd *4 egyráhajtásos pálca + 1 láncszem* 11-szer ismételve, az utolsó láncszemet hozzáhorgolni a magasításhoz, ezzel zárva a kört.
(2 lsz, 3 erp, *1 erp, 1 lsz* x 11)


5. sor
5 láncszem, hozzáhorgolni az előző sor láncszeméhez. 12-szer ismételni
(*5 lsz* x 12)


6. sor
A szirmok 10 pálcából állnak: 2 db ráhajtás nélküli, 2 db egyráhajtásos, 2 db kétráhajtásos, 2 db egyráhajtásos, majd 2 db ráhajtás nélküli. A szirmok között mindig visszahorgoltam egy öltést a negyedik sorba, ahova az öt láncszemet is öltöttem. Én mindig aláhurkolom a pálcákat, és nem bököm bele magába a láncszembe.
(*2 p, 2 erp, 2 krp, 2 erp, 2 p* x 12)


Összehorgolás
A nagyinégyzeteknél beleestem abba a hibába, hogy legyártottam egy csomót, és utólag álltam neki az összedolgozásuknak. Borzalmas unalmas volt, félbe is maradt a legutóbbi munkám. Ezért a virágoknál az azonnali megoldást választottam, így nem kellett utólag kínlódnom.
Amikor eljutottam a szirom 2 ráhajtásos pálcájához, akkor egyszerűen beleböktem a mellette álló szirom első kétráhajtásos pálcájának végébe.


Horgoltam egy kétráhajtásos pálcát, a szálam továbbra is a másik virág szirmánál maradt. Utána ugyanígy beleböktem a második kétráhajtásos pálca tetejébe és horgoltam egy kétráhajtásost. Aztán folytattam a szirmot az egyráhajtásos pálcákkal, az addigi szirmoknak megfelelően.




A második sor virágnál már négy szirmot kell összehorgolni, mindig tegyétek a kendőhöz az éppen horgolt virágot! Segít a virágos kendőm fotója, ha elakadtok az összeillesztésnél. 
Ha valami nem érthető, szóljatok nyugodtan!!!!

11 megjegyzés:

  1. Köszi a szemléletes leírást! Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Én is kipróbálom, majd hozok képeket. Köszönöm! Bakonyi Kata

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm én is! Majd Delight-ból szeretném kipróbálni, csak még fonal kell.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm köszönöm köszönöm köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó kis leírást készítettél. Én a nagyinégyzeteket nem horgolva állítom össze hanem összevarrom. Bár így is hosszadalmas, de az én szempontom az volt, hogy így kevesebb fonal kell hozzá. Még szeretném körbehorgolni és végre kész lesz! :)
    (Csak nehogy virágok horgolásába kezdjek hirtelen!):))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépen köszönöm,Zsuzsi!

    VálaszTörlés
  7. Nálam már meg is nézheted a félkész kendőt! :)

    Persze könnyű dolgom volt, elmondtad a találkozón a lényeget. :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a pontos,követhető leírást, biztos ki fogom, próbálni, ha kész leszek a horgolt pulcsimmal.

    VálaszTörlés
  9. There how to p90x lean is a beginner's guide that shows you how the to the lien program as well. However, the effect of carbohydrate on the how to p90x lean which is phased and then there are also diverse levels of physical effort from which to select. The how to p90x lean major source of fuel for active muscles is also helps curb your appetite. The whey protein in a little on the expensive side. Even though P90 X is a very intense program set of 2 DVD s contains a 30-minute workout sequence and a 50-minuteworkout sequence.

    Feel free to visit my blog speaking Of

    VálaszTörlés
  10. Nagyon sok horgolásmintát elolvastam, de ez a legjobb, és legértelmesebben leírt útmutató.

    VálaszTörlés