Rendszeres olvasók

2012. július 12., csütörtök

Háromszéki madaras hímzés

Részlet Lengyel Györgyi Keresztszemes kézimunkák című könyvéből:
" A kompozíció piros fonallal kivarrt, két ismétlődő madaras tulipántőből és egy egyszerűbb, ugyancsak tulipános középdíszítményből áll. A minta eredetije Háromszék megyében készült, 1890 körül. Csaknem azonos palóc változata fordul elő egy 1909-ből származó nagylóci kötényen. Szembetűnő a díszítőelemek finom szerkesztési módja, amely elkerül minden zsúfoltságot. Művészileg érett hatást kelt a kompozíció világos, pontos szerkezete. Teljesen szimmetrikusan felépített. Szépségéhez hozzájárul, hogy a tulipán oly sokféle változatban jelenik meg. Érdekesen megformált az a virágtartóra emlékeztető nagy motívum, amely az egymásnak háttal álló két madár között helyezkedik el. A szimmetrikus elrendezésből adódik az a kedves megoldás, hogy az egyébként egymásnak hátat fordító madarak a dísztörölköző közepén szembenéznek."
Az én hímzésemen ugyan nem néznek szembe a madarak, de nekem így is kedves a minta. Táska lesz belőle - magamnak.

Fonal: DMC 310
Anyag: fehér len, kb. 32 ct
Méret: 79 x 186 öltés
2 szállal hímezve





A mintából részletet már hímeztem barátnőm táskájára, tavaly itt mutattam. Ott a mintát is megtaláljátok.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett!
    Volna egy kérdésem: Amikor a csemetéid ajándékát készítetted, és Peti levendulás mintáit mutattad, e-mailben kérdeztem, hogy honnan lehet letölteni a mintákat, de sajnos nem válaszoltál rá. Talán elkerülte a figyelmedet.Ha megtennéd, hogy megírod nagyon köszönném. További szép napot

    VálaszTörlés