Rendszeres olvasók

2012. január 6., péntek

Kötős-horgolós kívánságlista

A tegnapi bejegyzésemmel úgy tűnt, megbolondultam. Pedig nem!!! Tényleg sokkal több hímzést soroltam föl, mint amit meg tudnék valósítani egy év alatt, de jó volt átgondolni és összegezni, hogy mit is szeretnék. Én mindig televagyok ötletekkel, állandóan tervezgetek. Régóta hordok magamnál egy füzetet, hogy azonnal feljegyezhessem, ha valami eszembe jut, vagy ha valamit meglátok. Sokszor csak vázlatosan lerajzolom, hogy később is emlékezzek rá. Persze sok ötletem meg is marad gondolati szinten, mert nincs annyi időm, hogy mindent kivitelezzek. Mindig azt szoktam mondani: majd ha nyugdíjas leszek! Most még kicsik a gyerekek, ők a legfontosabbak. De éjszaka nincs rám szükségük!! Ezért tovább folytattam a tervezgetést, és összegyűjtöttem a kötős-horgolós vágyaimat is, illetve a megkezdett dolgok befejezését is leírom (mint teendőt).

1.
Kispeti megkezdett pulóvere, másfél ujja hiányzik már csak.
Barka Gilice fonalakból kötöm, csíkos mintával. Még nincs képem róla.


2.
Japán virágos kendő őszi színekben Barka Kabala fonalakból
Kb. a felénél tartok. A fényképeket itt mutattam ősszel.


3.
Zöld-fehér-sárga horgolt táska
Nagyi-négyzetekből, Barka Kabala Lime fonalból.
Ebből kötöttem meg nyáron Ercsu Vénusz stóláját, amit azóta se mutattam.


4.
Panni pakolós, horgolt táskája
Már csak a füle és a bélése hiányzik. Fotó persze erről sincs, csak a fonalat tudom megmutatni.
Schachenmayr: Catania Color & Fashion Jamaica árnyalata
Horgolva teljesen másképp mutat, nem ennyire hangsúlyos benne a ciklámen.


5.
Gyapjú vállkendő Katbo fonalból
Régi vágyam volt kipróbálni egy igazi, kézzel font, kézzel festett fonalat. Katbo-tól beszereztem az első ilyet, és bele is szerelmesedtem rögtön. Az ünnepek alatt elkezdtem és idén már be is fejeztem, de azért lehet még itt a listában, mert a blokkolása még hiányzik. Fotók utána.


6.
Gyapjú kardigán
Jézuska meghozta hozzá a fonalat: Barka Szerpentin Korcsolya árnyalata


7.
Észtországból kaptam ezeket a szintén kézzel készült gyapjúfonalakat, finom csipkeholmikra valók. Panninak tervezek a kékből kardigánt, esetleg tunikát, ill. magamnak rövidújjú kardigánt.




8.
Keresztlányomnak, unokahúgomnak vállkendők (SBS)
Ugyanolyanokat szeretnék, mint amit Panninak horgoltam.
Marcsi keresztlányomnak fehér gyapjúból szeretném, Barka Piktor fonalat választottam hozzá.

 Vica megrendelte még a nyáron tőlem a rózsaszín táskával együtt, de még nem került rá sor. Még nem tudom, milyen színből, milyen fonalból fogom meghorgolni.

9.
Mindig is szerettem a vállkendőket (nem úgy a férjem), de most még jobban rákattantam erre a témára. Szeretném megkötni Ercsu Toszkána kendőjét, csak még kicsit rá kell készülnöm. Vagyis félek tőle. A leírását már százszor is elolvastam, de tavaly óta halogatom a kivitelezést.


Tűzpiros bambuszfonalból szeretném:


10.
Ebből a színkombinációból szeretnék valami virágosat. Ez tényleg távoli terv...


A téli szünetben elkezdtem megtanítani Pankát kötni. Kapott gyerekeknek való körkötőtűt, ami pont a kezére áll. Nagyon ügyes, menni fog neki. Azt tervezte, hogy a babájának köt először egy sálat. Tiszta anyja... már tervezget.

Ezt a kardigánt is elfogadnám:

5 megjegyzés:

  1. Szia Zsuzsi!
    Boldog és szorgos új évet kívánok!!!Jól beosztottad már előre a szabadidődet.Kívánom, valósítsd is meg mindet anélkül, hogy beleszakadnál
    Puszi:
    Eszter

    VálaszTörlés
  2. Húha, micsoda fonalas tervek!
    Szeretném megtanulni a japán virágos kendőd gyönyörű virágának horgolását, de nem találtam meg a minta rajzát vagy a készítésének linkjét (Lucy oldalán sem, bár lehet én voltam ügyetlen)! Tudnál nekem segíteni és elküldenéd a linket, ha van?
    Köszi!
    Kriszta

    VálaszTörlés
  3. Hú, Zsuzsi! Hogy fér ennyi minden bele? Annyira szeretném..., úgyis tudod. De most még csak gyönyörködök. A kötés tőlem mindig távol áll, eszembe se jut nekiállni, megtanulni, de ennek a vállkendőnek én is nagyon örülnék. Valami jó kis farmerhoz illő... Hjjja, majd egyszer! Sok sikert! Kellemes alkotást kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Én drukkolok, hogy ez a sok-sok terv valóra válljon! Nagyon jó volt nézegetni, mind a kötős-horgolós, mind a hímzős terveidet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudok normálisan kommentet küldeni, csak így :-( Zsuzsi, a Toszkánát én is szeretném megkötni, de nem merem egyedül elkezdeni. Egy gödöllői kötős tali keretében elkezdjük együtt?

      Törlés